חבר המועצה החרדי בהרצליה דורש לבנות שכונה דתית

אני חייב לציין את העובדה המצערת שרבים מהזוגות ובני המקום בציבור הדתי תורני נאלצים לנטוש את העיר לטובת שכונות דתיות בהרים הסמוכות, כפר סבא, רעננה, הוד השרון, נתניה וכו
איתי גדסי No Comments on חבר המועצה החרדי בהרצליה דורש לבנות שכונה דתית

בחודש האחרון נחתם הסכם הגג לבניית 8,000 דירות במחיר למשתכן- בלב אזורי הביקוש בהרצליה • כעת דורש נציג ש"ס לתת מתן הזדמנויות שווה לכל תושבי העיר עם בניית שכונה דתית תורנית חדשה

אני חייב לציין את העובדה המצערת שרבים מהזוגות ובני המקום בציבור הדתי תורני נאלצים לנטוש את העיר לטובת שכונות דתיות בהרים הסמוכות, כפר סבא, רעננה, הוד השרון, נתניה וכו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחודש האחרון נחתם הסכם הגג לבניית 8,000 דירות במחיר למשתכן- בלב אזורי הביקוש בהרצליה.

על פי ההסכם, מתוכננת בנייה בשלושה מתחמים חדשים: גליל ים שבו ייבנו כ-3,000 יחידות דיור, מתחם אפולוניה שבו ייבנו כ-3,000 דירות וקריית שחקים, מערבית לקניון שבעת הכוכבים, שבה מתוכננת בנייה של כ- 1,800 דירות.

על פי הסכם הגג שנחתם תשווק מידית קרקע לבניית כ 1700 יח"ד בגליל ים. מתוכן 340 דירות מיועדות לבני המקום. באפולוניה ייבנו כ- 3,000 דירות, מהן כ-300 מיועדות לדיור מוגן.

עם חתימת ההסכם, רואה יו"ר סיעת ש"ס בהרצליה משה ועקנין, הזדמנות לתת מענה למצוקת הדיור עבור ציבור שומרי התורה והמצוות בשכונות שנאלץ לעזוב את העיר בהעדר מוסדות ואורח חיים המותאם להם.

בפנייה דחופה לראש העיר משה פדלון כתב חבר מועצת העיר מטעם ש"ס משה ועקנין, "ראשית, ברצוני לציין לשבח את העבודה הקשה להשגת היעדים החשובים אשר תוצאותיהם ירשמו לזכות ראש העיר עוד שנים רבות . הן בפתיחת כביש 531 והן בהסכם הגג ההיסטורי. כעיר ססגונית ורב גונית המשלבת בתוכה את כלל האוכלוסייה: חילוניים, דתיים, חרדים, מסורתיים, עולים חדשים ועוד. וכמובן בראש חזונך החזרת הבנים הביתה להרצליה מכל קצוות תבל אוסטרליה, ברלין, ארה״ב וכו', וגם מהערים הסמוכות להרצליה שלצערנו בני הרצליה נטשו אליהם שבגלל חוסר בדיור נאלצו לנטוש את העיר.

"כנציג ציבור שמטרתו לאחד ולחבר בין שלל גווני האוכלוסייה ולאפשר מתן הזדמנויות שווה לכל תושב ללא הבדל דת, גזע ומין, אני חייב לציין את העובדה המצערת שרבים מהזוגות ובני המקום בציבור הדתי תורני נאלצים לנטוש את העיר לטובת שכונות דתיות בהרים הסמוכות, כפר סבא, רעננה, הוד השרון, נתניה וכו׳. אני חושב שהזדמנות זו אשר נקרתה לפתחנו הינה חד פעמית ורשמיה ישפיעו על אופי העיר לדורי דורות, ניתן וצריך להקים גם שכונה דתית בגליל ים-לציבור הדתי כולל מבני ציבור- גני ילדים, בתי כנסת, מקווה, מרכז קהילתי בשכונה לפעילות חברתית תרבותית תורנית. בנוסף לדרישת מבני ציבור תורניים גם באזורי הבניה הנוספים, אפולוניה, וקריית השחקים החדשה.

"בשיחות שקיימנו איתך במועצת העיר האחרונה בעת אישור הסכם הגג הובטח לנו שהנושא ייבדק, כולל שיחה בנושא נערכה עם סגנית מ"מ מיה כץ. הנושא היה מעורפל ולא ברור האם אכן ניתן לייעד שכונה לציבור הדתי תורני. ולשמחתי בטקס חתימת הסכם הגג עם נציגי האוצר, משרד השיכון, רמ״י ובמעמד שר האוצר מר משה כחלון, נאמר לי במפורש ע"י שר האוצר, שהסמכות לקבלת ההחלטה לבניית שכונה דתית תורנית היא בסמכות הועדה המקומית שגם קיבלה מעמד של ועדת על אזורית עצמאית ויש ביכולת מועצת העיר לאשר זאת.

"לכן אני פונה לכבוד ראש העיר לתת את הדעת, לשקול ולדון בכובד ראש בשיתוף חברי המועצה לקבלת החלטה גורלית וחשובה שתשפיע מאד לטובה בשנים הבאות על עתיד העיר, לשמירה על המרקם החברתי של העיר הרצליה, ושמירת בניה בני הציבור הדתי בעיר. אני סמוך ובטוח שטובת כלל תושבי העיר לנגד עיניך וייעשה צדק ומתן הזדמנויות שווה לכל תושבי העיר עם בניית שכונה דתית תורנית חדשה".

ועקנין הבטיח כי לא ירפה ממאבקו עד אשר תאושר הקמת שכונה דתית בהרצליה.



0 תגובות